Balony reklamowe w reklamie producentów gier dla dzieci

Balony reklamowe
Balony reklamowe

Współczesny marketing dąży nie tylko do intensyfikacji działań, ale także do innowacji form. Oznacza to, że nie wystarczy reklamować się intensywnie, ale trzeba mieć również na uwadze odróżnienie się od konkurencji jeśli chodzi o to, w jaki sposób dana firma się promuje. Przykładowo producenci gier dla dzieci – w branży pojawiało się w ostatnich latach wiele nowych podmiotów, co oznacza, że muszą oni prowadzić odpowiednie działania marketingowe. W tym celu zajmują się m. in. dystrybucją gadżetów reklamowych. Grupę docelowych klientów – w tym przypadku dzieci – bardzo łatwo pozyskać, właśnie dzięki sile oddziaływania, jaką mają gadżety reklamowe.

W ujęciu bardziej konkretnym gadżety te, przykładowo balony reklamowe, cechują się atrakcyjnym wyglądem, który przykuwa uwagę ludzi. Aby ten wygląd jeszcze udoskonalić, można zastosować różnorodne dodatki, umieścić nadruki, w tym takie, które będą dla dzieci miłe i które będą bezpośrednio reklamować produkowane gry, itp. Można także „wyposażyć” gadżet w specjalne funkcje, w tym elementy humorystyczne oraz zabawowe.

Balony reklamowe w ten sposób przygotowane można rozdawać bądź przechodniom na ulicach, bądź też w różnych punktach sprzedaży gier danego producenta. W pierwszym przypadku chodzi o to, aby pozyskać nowych klientów spośród przypadkowych osób. Część z nich może być zainteresowana kupnem danej gry dziecięcej. Oczywiście rozdawania prowadzi się tam, gdzie ludzi zwykle jest dużo.

W drugim przypadku balony reklamowe mogą być dodatkiem do zakupu, tzn. kto kupi daną grę, ten dostaje upominek w prezencie, ale może też być tak, że prezent dostaje każdy, kto wchodzi do danego sklepu czy punktu handlowego. Wybór konkretnej metody należy oczywiście do prowadzącego promocję, a więc w tym wypadku do producenta gier dla dzieci. Taktyka, a więc decyzja, dla kogo będą przeznaczone prezenty, zależy od celów danej kampanii reklamowej, a także od zasobów finansowych firmy – im większą inwestycję może ona przedsięwziąć, tym więcej osób powinno taki podarunek otrzymać.