Parasole reklamowe w marketingu bezpośrednim

Parasole reklamowe
Parasole reklamowe

Współcześnie marketing jest nieodzownym elementem prowadzenia biznesu. Jeśli firma o zasięgu ogólnokrajowym lub międzynarodowym nie reklamuje swoich produktów lub usług, trudno jej liczyć na popularność wśród klientów. Form marketingu może być bardzo wiele, stąd też bardzo wiele kryteriów podziału. Jednym z najpopularniejszych jest podział na marketing pośredni i bezpośredni. Ten drugi to zbiór działań, gdzie reklamodawca kontaktuje się bezpośrednio z poszczególnymi klientami, rozmawiając z nimi. Aby taki marketing był skuteczniejszy, tzn. zachęcał większą liczbę ludzi do skorzystania z reklamowanej oferty, stosuje się różnego rodzaju elementy zachęcające.

Mogą nimi być m. in. gadżety reklamowe, a wśród nich – parasole reklamowe. Dlaczego właśnie parasole? Ponieważ łączą w sobie atrakcyjny wygląd (ozdobione nadrukami) z praktycznym zastosowaniem. Parasola potrzebuje każdy, więc każdy taki podarunek przyjmie.

Skoro mowa o podarunku, w jaki sposób parasole reklamowe mogą być dystrybuowane? Jeśli mają być wsparciem marketingu bezpośredniego, muszą oczywiście być wręczane osobom, z którymi  w ramach tego marketing się rozmawia. W ujęciu bardziej konkretnym może to wyglądać tak, że firma reklamująca się ma swoje stanowisko w punkcie uczęszczanym przez dużą liczbę ludzi (ruchliwe skrzyżowanie, centrum handlowe), a jej przedstawiciele podchodzą do napotkanych osób i zachęcają do skorzystania z oferty firmy. Przy okazji mogą im wręczać właśnie parasole reklamowe, jako element zachęty dodatkowej. Jak wspomniano, tego rodzaju podarunek przyjmie praktycznie każdy.

Jak pokazuje praktyka i jak wspomniano wyżej, wsparcie takie jest często konieczne, ponieważ w dzisiejszych czasach człowiek jest zasypywany reklamami z każdej strony. Tylko wyróżnienie się spośród konkurencji, a więc stosowanie nietuzinkowych metod, może dać pozytywne rezultaty w postaci przełamania schematu. Gadżety, o których mowa, są tutaj bardzo pomocne. Taki marketing bezpośredni jest wtedy naprawdę bardzo skuteczny.