Odzież reklamowa w marketingu wirusowym

Odzież reklamowa
Odzież reklamowa

Współcześnie reklama i marketing to bardzo ważne aspekty funkcjonowania każdej firmy. Dzieje się tak, ponieważ we wszystkich praktycznie branżach panuje obecnie silna konkurencja. Ponieważ jednak dostrzec można na rynku duże natężenie czynności reklamowych różnych przedsiębiorstw i innych instytucji, co powoduje, że wielu klientów jest tymi reklamami znudzonych. To z kolei powoduje, że reklamodawcy muszą poszukiwać nowatorskich form marketingu. Jedną z najlepszych jest tzw. marketing wirusowy. Jest on tak pomyślany, aby sprawiał wrażenie „spontanicznego” i nie zawsze był dostrzegany przez odbiorcę treści reklamowych, a więc potencjalnego klienta. W tego rodzaju marketingu używa się różnorodnych gadżetów, zwanych reklamowymi.

Na czym może polegać rola tych gadżetów w marketingu wirusowym? Udzielając odpowiedzi, warto jest posłużyć się konkretnym przykładem. Może nim być odzież reklamowa.

Przed wyjaśnieniem roli gadżetów reklamowych, na przykładzie wspomnianej odzieży, trzeba omówić kwestię marketingu wirusowego. Otóż jest to taki marketing, w którym opinie na temat danej firmy, jej oferty czy produktu są celowo tworzone przez reklamodawców. Robi się to w taki sposób, aby po pierwsze dana opinia dotarła do maksymalnej liczby ludzi, a po drugie, aby wyglądała na wytworzoną naturalnie w społeczeństwie, a więc prawdziwą. Odzież reklamowa ma tu za zadanie propagować hasła utwierdzające ludzi, że dana opinia jest prawdziwa.

Poszczególne elementy odzieży reklamowej mogą być np. wręczane znajomym i rodzinie jako upominki, a nadruki, które one noszą, właśnie propagują owe treści. Dlatego najważniejsze jest tu odpowiednie przygotowanie nadruku.

odzież reklamowa przynosi więc wymierny skutek marketingowy – znaczący wzrost sprzedaży produktów oraz usług firmy. Ważne, że dzieje się tak, pomimo że odzież nie jest do tego wykorzystywana w taki sposób, jak w innych formach marketingu. Sposób wykorzystania jest tutaj inny, mniej bezpośredni. A do tego liczy się nie tyle sama atrakcyjność gadżetu i jego nadruku, co połączenie tej atrakcyjności z odpowiednim przekazem.